مقاله جو

مقاله ، پایان نامه ، پروپوزال ، تحقیق ، پروژه ، کارآموزی

مقاله جو

مقاله ، پایان نامه ، پروپوزال ، تحقیق ، پروژه ، کارآموزی

بررسی تفاوت های جنسیتی در پذیرفتن پیشنهادات جنسی

با توجه به نگرشات کلیشه ای، فرهنگی مردان نسبت به زنان در زمینه روابط جنسی علاقه مند تر هستند، احتمال اینکه زنان فعالیت جنسی را محدود سازند بیشتر است. در این مقاله، به کار صاحب نظرانی که در حمایت از این مسئله بحث کرده اند اشاره می کنیم و به بررسی اطلاعات مصاحبه ای و ارتباطی که این موضوع مورد و بحث را مورد حمایت قرار می دهند می پردازیم. در پایان، به دو آزمایش تجربی از این فرضیه رجوع می کنیم.


در این آزمایشات، که در سال 1978 و 1982 انجام شد، حد معمول علاقه هم پیمانان مرد و زن با یکی از سه تقاضا با معشوقه احتمالی برخورد می کند: امشب بریم بیرون؟ یا به آپارتمانم می آیی؟ یا من همبستر میشی؟ اکثر مردان مایلند بازنی که به آنها نزدیک شده است یک رابطه نامشروع جنسی داشته باشند. زنان اینگونه نیستند. هیچ زنی موافق با یک رابطه نامشروع جنسی نمی باشد. بسیاری از دلایل احتمالی برای این تفاوت های جنسی اشاره شده مورد بحث قرار گرفته اند.


این مطالعات در سالهای 1978 و 1982 صورت گرفتند. از زمانی که چگونگی تهدید ایدز در مبتلا کردن مردان و زنانی که مایل به ملاقات هم، رفتن به آپارتمان، یا در شرایط غیر منتظره جنسی قرار گرفتن دنبال شد، این مسئله اهمیت یافت.


دانلود پژوهش درباره بررسی تفاوت های جنسیتی در پذیرفتن پیشنهادات جنسی

ارزیابی برنامه آموزش زبان انگلیسی در سطح دانشگاه

استفاده فراگیر از زبان انگلیسی در سطح جهان باعث شده است که جهانیان آنرا یک زبان بین المللی بنامند . در چهار دهه آخر قرن بیستم ، پیشرفتهای سریع در تمام زمینه های عملی از یک سو و نیازهای روز افزون جوامع بشری به سبب همین پیشرفتها از سوی دیگر ، ایجاد ارتباط با سایر ملل را بیش از پیش ضروری نموده است . به دنبال این دگرگونیها از دیر باز مردم جهان در تمام زمینه های صنعتی ، پزشکی ، اقتصادی ، تجاری ، تحصیلات دانشگاهی ، سفرهای زمینی ( دریایی هوایی ) ورزشی ، صنعت گردشگری و صدها موارد مشابه دیگر به یک زبان ارتباطی و اهداف رسیده اند .


اگر چه پیشنهادهایی برای فراگیر کردن یک زبان واحد مانند اسپرانتو مطرح شد و موفقیت هایی هم بدست آورده ولی از آنجا که زبان انگلیسی از بعد از جنگ جهانی دوم به تدریج در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران به سرعت گسترش یافت و حدود حمایت کشورهای قدرتمند جهان ، به ویژه ایالات متحده آمریکا قرار گرفت هیچ زبان پیشنهادی مشخصی نتوانست به عنوان یک زبان واحد بین المللی به کار گرفته شود .


در بسیاری از کشورهای جهان که زبان انگلیسی زبان مادری آنها نمی باشد این زبان را بعنوان زبان دوم در سیستم آموزش مدارس و دانشگاههای خود گنجانده اند . و از دروس اصلی آنها به شمار می رود در کنار مدارس و دانشگاهها ، مراکز آموزش یادگیری زبان زیادی در تمام کشورهای در امر آموزش و یادگیری زبان انگلیسی به صورت موسسات خصوصی و نیمه خصوصی و دولتی فعالیت می نمایند .


دانلود تحقیق درباره ارزیابی برنامه آموزش زبان انگلیسی در سطح دانشگاه

نقش زنان در فعالیت های اجتماعی اقتصادی در جامعه

جغرافیای انسانی در دهه‌های اخیر دستخوش تحولات مهمی گردیده که این تغییرات نه تنها در روش بلکه در محتوا ظهور یافته است. در این راستا مطالب جدیدی مطرح شده و عناوین تازه‌ای اتخاذ گردیده است. یکی از موضوعات بالقوه قدرتمندی که در تحقیقات میدانی جغرافیا در حال نشو و نما می‌باشد بر مسائل مربوط به زنان و تقسیم کار جنسیتی تاکید می‌ورزد ضرورت طرح اینگونه سوالات از یک سو ناشی از آگاهی فزاینده جغرافیدانان در جهت بکارگیری قواعد و قوانین اجتماعی در تجزیه و تحلیل های جغرافیایی بوده و از سوی دیگر به این دلیل بوده است که جهت انجام اصلاحات لازم برای رسیدن به چارچوب عملی و نتیجه‌گیری صحیح از وسایل خاص اجتماعی- فضایی الزاماً بکارگیری ابزارها و تکنیکهای خاص این علم ضرورت می‌یابد.


بدین منظور در سال 1984 اولین کتابی که با دیدگاه جغرافیا و جنسیت تدوین شده بود به چاپ رسید این کتاب در حال حاضر خارج از چاپ می‌باشد.[1]


ظهور علاقه‌ها و توجه بیشتر به شناخت موقعیت زنان در جغرافیای بریتانیا عمدتاً در اواخر 1970 آغاز گردید. در ایالات متحده و بریتانیا ابتدا در جهت برخورداری زنان و دسترسی برابر آنان به منابع از جمله اشتغال تاکید بیشتری صورت می‌گرفته و در پی آن زنان در تحقیقات جغرافیایی توجه بیشتر را کسب نمودند.[2]


به دنبال آن به سرعت یک جغرافیای فمنیست واضح تری توسعه یافت که نه تنها بر موارد مطالعه جغرافیا بلکه به روش به کار رفته برای سازماندهی این دانش به منظور جلب نظرات بیشتر به امور زنان با دید انتقادی می‌نگریست. این انتقادات بیشترین بحث ها را در طی 15 سال در توسعه جغرافیا برانگیخته است.[3]


دانلود مقاله درباره نقش زنان در فعالیت های اجتماعی اقتصادی در جامعه

نقش روانشناسی در ادبیات

این مقاله در مورد نقش روانشناس در ادبیات است که کل مفهوم آن این است که امروز با رشد و تکاپوی جامعه ادبیات هم رشد داشته است و به غیر از مفاهیم اخلاقی و زیبا شناسی یک فهم جدید به نام روانشناسی در آن وارد شده است.


و رابطه روانشناسی و ادبیات در عصر امروز یک امر حیاتی است چون خوانندگان فهم آنها بالاتر رفته و نگرش جدیدی بر نوشته ها دارند.


خلاصه مقاله این است که رابطه ادبیات با روانشناسی را می توان از نوشته و افکار نویسنده در کرد که چه رابطه ای را ایجاد کرده است و یک آثار خلق کرده که مخاطبان فراوانی دارد.


این تحقیق روش آن میدانی یا کتابخانه ای است که از چند کتاب گرفته شده است و از مقالات اینترنتی هم استفاده شده است و متمرکز به افکار کتاب و مقالات می باشد. چکیده این تحقیق در واقع می خواهد بگوید که ادبیات امروز خارج از روانشناسی  نمی باشد چون هر نوشته ای که خلق می شود باید دارای روح و تازگی باشد که آن روح را روانشناسی می گوییم تا شخص بتواند با افکار سالم آن اثر را بخواهد و از آن لذت برد.


دانلود مقاله درباره نقش روانشناسی در ادبیات

طراحی شبکه توزیع لجستیک شهر کم کربن با گسترش منابع

دولت چین در حال حاضر هدف خود مبنی بر کاهش کربن دی اکسید را تا سال 2020 منتشر کرده و از هر گونه منبع صنعتی درخواست کرده است تا تولید مواد کربنی خود را کاهش دهد. برای سیستم توزیع تدارکات شهر، به عنوان بخش قابل توجه مصرف کننده های مهم انرژی و نیز آلاینده، صرفه جویی در انرژی و کاهش میزان ضایعات بسیار مهم است، به خصوص برای مکان هایی مانند پکن. با در نظر گرفتن گسترش منابع کم کربن و نظریه های منطقی و نیز پارامترهای مطرح شده ، یک مدل برای برنامه ریزی طراحی شبکه توزیع لجستیک شهر با کربن سطح پایین با استقرار منابع پیشنهاد شده است. این مدل یک برنامه ریزی عدد صحیح ترکیبی غیر خطی دو طرفه محسوب می شود و از طریق خطی سازی مناسب به یک برنامه خطی مختلط محدود می شود. برای بررسی اثربخشی مدل، یک مطالعه تجربی بر روی اپراتورهای لجستیک شهر در پکن و نیز تبلیغات عمومی در جهت بهینه سازی متناسب با IBM ILOG CPLEX انجام گرفته است. از طریق تجزیه و تحلیل نتایج بهینه سازی و مقایسه با مدل های بهینه سازی سنتی، دریافت می شود که مدل پیشنهادی می تواند به ترویج اپراتور توزیع کننده شهر کمک کند تا در یک چرخه خدمات کامل تا 9.2٪ هزینه های عملیاتی را ذخیره کند، و در عین حال تخلیه دی اکسید کربن توسط آن در حدود 54 % یا 2135 تن کاهش دهد.


دانلود ترجمه مقاله طراحی شبکه توزیع لجستیک شهر کم کربن با گسترش منابع